Ombouw RET bus

Startpagina

Terug

Na het, ik kan wel zeggen, succesvol ombouwen van de DHL vrachtwagen ben ik dan ook maar begonnen aan de ombouw van de RET bus. Deze wagen had ik al eens omgebouwd. Een vrij oude "Faller" carsysteem bus, met een reeds verouderd type motor, heb ik toen gesloopt waarna ik alleen de bodemplaat met de daarop aanwezige motor, schakelaar, reedcontact en batterijen nog overhad. Hierop heb ik een RET bus geplaatst. De wielbasis was net even iets anders, waardoor ik genoodzaakt was de eerder genoemde bodemplaat in twee stukken te "hakken". Om hierna weer een "hele" bus over te houden was al een flinke uitdaging. Om daarna deze weer open te breken en hem te voorzien van een decoder en verlichting....maakte het er allemaal niet eenvoudiger op. Maar goed....zie hier wat het geworden is.

De start...
"voor de tweede sloop"

Slopen gaat gestaag.

Goed te zien de geknipte bodemplaat.

Klik op de foto's voor een vergroting.

Het aansluiten van de accu, motor en schakelaar op de decoder. De stoeltjes voor de passagiers (die al staan te trappelen) over de accu's gelegd. Dan zijn deze ook gelijk lekker geisoleerd en weggewerkt.De verlichting is hier ook al aangebracht in de kap van de bus.

Terwijl ongeduldige passagiers al een zitplaats hebben bemachtigd, ben ik druk bezig geweest om ook de verlichting aan te sluiten op de decoder.

En zie hier het eind resultaat.

 De RET bus met werkende verlichting...en vol met passagiers.

Reakties zijn altijd welkom....... in het gastenboek

De testrit verliep prima naar omstandigheden. Goed te merken het verschil tussen een oude en nieuwe Faller motor. Ook de kwaliteit van de magneetgeleider is minder...maar deze is te vervangen................

Ga terug naar het MCC carsyteem.

Deze pagina laatst bijgewerkt op:  19-01-2012

.